Skolans mini-hjältar

Igår efter skolan så stack jag och Marre hem till Ronja, för att träna till music awards... SOM ÄR IMORGON!
Iallafall när vi kom hem till henne så hade vi picknick i en ko-hage nära hennes hus. Vi packade med oss lite alltmöjligt... T.ex päron och morötter XD Lite konstig blandning men allt vad det gott :D Sen efter picknicken så körde vi lite dunkkurragömma (stavning!) och tränade EN gång på dansen utan musik. Sen satt vi oss och pratade lite och drack saft och hälsade på dom som kom förbi gåendes. Efter vår lilla promenad hem till Ronja igen satt vi oss och ritade och körde Clown. Men sen var det dags att åka hem :( Så det blev bara EN träning fast vi skulle ha hela dagen för träning. Men men...

När jag kom hem så ringde Ida och frågade om jag kunde följa med ner till skolan och cykla. Jag sa:
- Nej inte nu för jag ska äta middag. Men sen kanske.
- Ok! :D
Så efter middagen stack jag ner till skolan med cykeln. Eller jaaa... Jag åkte ner för min backe och där stog Hanna, Ida och Marika och väntade på mig. Vi cyklade runt lite i Kvickan och sen till skolan och då hände detta:

- Tänk om vår klassrummsdörr skulle vara öppen. Säger Hanna
- Jaa tänk. Säger Ida och känner på dörren.
Och den öppnas!

Vi bara SHIT!

Såå vi stannar där till typ 18:45 och sen ringer vi Ullis (vår lärare) och säger dörren är öppen. Hon bara ok gör så här... Gå först in i skolan. Vi bara IN I SKOLAN! Ullis bara... Jaa gå in och lås dörren och gå sedan ut genom stora entren. Men var försiktiga för jag är inte säker på om larmet är på. Vi bara... Ok det här känns ju säkert. Vi kanske går in i skolan och det larmar i skolan. Vad skulle vi isåfall sagt till Securitas när do kommer...


Nej vi är bara fyra oskyldiga barn som går in i skolan 19:00 på kvällen och går rutn lite här inne!

Skulle det låta troligt? KNAPPAST!


Fortsättning följer för nu ska jag på fotboll... //
Vilmiz

Kommentarer
Postat av: Linn ( you know!)

ojjj ni gick väl in i skolan?



GUD SÅ MODIGT :O

2011-04-13 @ 19:40:44
URL: http://soundia.blogg.se/
Postat av: Japp

Fram till torgetsdörr....

2011-04-14 @ 06:14:21
URL: http://photosaremylife.blogg.se/

Kommentera här awesome person!:

Vad heter du?:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (bara jag ser den)

Har du en blogg som jag kan läsa?:

Lämmna din awesome kommentar här:

Trackback
RSS 2.0