"cykel maffia"

Kom nyss hem efter en cykeltur med Hanna ( www.bergasdotter.blogg.se ) och Marika. Vi hade sååå kul!
Så här gick det till...

Igår så ringde Hanna och frågade om vi kunde köra "cykel maffia" (vi kallar det för det). Men eftersom vi hade en städa, fixa m.m dag så gick ju inte det. Men idag så ringde jag till Hanna och frågade om vi inte kunde köra det idag istället. Och hon sa JA! :D Men hon skulle först till stan en liten snabbis, hon skulle vara hemma runt tolv. Efter det ringde jag till AMrika och frågade om hon kunde följa med hon också... och hon sa också ja, så runt 12:20 så stack vi tre ut och körde "cykel maffia". Vi skulle samlas vid skolan och eftersom jag har ganska nära till skolan så tog jag en liten omväg... För skojs skull. Sen när jag kom ner till parkeringen vid skolan så stog det en kille och en gubbe där nere och körde radio styrd bil. Men det visste ju inte jag. Jag hörde liksom massor av konstiga läten och sen såg något snabbt röra sig. Jag bara OMG en mini gris o.O. Men eftersom jag har otur så avr det inte en minigris utan den där radiostyrda bilen. Så då blev jag lite besviken :( Det skulle faktiskt vara ganska coolt om det sprang runt en minigris på skolans parkering! Iallafall... Vi samlades utanför vårt klassrum och sen bar det iväg till Ica. Men på vägen dit så typ pajade hannas cykel :O Så hon fick ringa sin mamma att hon skulle hämta upp henne och cykeln. Sen när hennes mamma kom gick jag och Marre in och köpte varsin choklad kaka... Delicious :P! Sen efter att vi hade betalat, så hörde jag en röst som typ halvt viskade Vilma... Jag vände mig om och där stog Hanna. Hennes mamma hade sett cykeln, och såg att det bara var kedjan som hade hoppat ur "led". Så då stack vi in på Ica igen så Hanna också kunde köpa en choklad kaka :D. Sen satt vi oss på bänkarna utanför Ica och åt choklad kaka, kollade om det kom några stora båtar (det gjorde det inte) och pratade lite. Efter att typ jag hade börjat äta på andra raden av chokladkakan så hade typ Hanna ätit fem :O! Efter ett tag såg vi att klockan var 13:10 och eftersom Hanna och Marre skulle hem 13:30 så stack vi till skolgården och pratade där istället. Då pratade vi lite om allt möjligt och smaskade resterna från chokladkakorna... :P
Sen när jag kom hem bjöds det på hemmabakad pizza (recept från Hk:n bakade pizzan igår) och majskolv till lunch. Även Chassy gillade maten. För när jag hade ätit färdigt min majskolv. Asså ni vet ju hur den ser ut när man har bitit av alla majs... Då la jag den på golvet vid Chassys matskål... Och hon åt upp hela majskolven, till och med det hårda! Så jag blev lite imponerad XD

SES //
Vilma 

Jaaa så såg min dag ut idag jag hoppas ni kan förstå hur underbar min dag har varit.

Kommentarer
Postat av: Alexis <3

Oj vd mycket du har skrivit

2011-04-13 @ 12:39:33
URL: http://modetarmittliv.bloggplatsen.se

Kommentera här awesome person!:

Vad heter du?:
Komma ihåg dig?

E-postadress: (bara jag ser den)

Har du en blogg som jag kan läsa?:

Lämmna din awesome kommentar här:

Trackback
RSS 2.0